Jezdí zde snad všechny značky, tedy kromě Lady a Dacie

Autor: Jiří Formánek <jiri.formanek(at)caramba.cz>, Téma: Informace, Vydáno dne: 09. 11. 2004

Po delší době se na náš redakční email ozval hráč "A" mužstva FC Tempo Praha Jiří Hlavička, který momentálně pobývá ve Velké Británii, kde piluje svoji angličtinu.

Jeho další email popisuje utkání Ligy mistrů Chelsea-Porto a dále se zaměřil na typicky mužské téma, tedy automobilismus a auta v Anglii.

Tak jsem se konecne dostal opet k tomu, abych napsal neco o zivote v Anglii. Myslel jsem, ze napisu neco zajimaveho o zapase Ligy mistru Chelsea-Porto, ale neprislo mi to zase az tak super tak jen ve zkratce. Atmosfera byla dobra, ale protoze jsme sedeli az uplne v posledni rade, nebyla az tak zretelna. Dole v kotli by to byl jiste vetsi zazitek, ale sehnat listek do dolnich rad je tezky, ne-li nemozny. Stadion Chelsea je pro skoro 43 tisic divaku, ale kdyz jde clovek po hlavni ulici, vubec si ho nevsimne, protoze zvenci nevypada skoro jako stadion, ale spise jako hotel.

Kdyz jsem sel na zapas Chelsea [ byl jsem tam s mym mladsim chovancem, ktery je velky fanda Chelsea], premyslel jsem co o nem napisu, ale po ceste jsem dostal lepsi napad. Napsat o autech ve Velke Britanii, protoze v jedne ulici jsme sli kolem obchodu, ktery vypadal docela normalne. Pouze za vylohou bylo pet uplne novych nablizkanych Lamborghini. Byly tam myslim tri Murcielaga a dve Gallarda. Celkem bych to odhadl v cene kolem 35 milionu korun.

V Britanii je nyni registrovano 28 milionu automobilu, obyvatel je 56 milionu. Prumerne vychazi presne jedno auto na dva obyvatele. V Cechach je to jedno auto asi na tri obyvatele.

Jezdi zde snad uplne vsechny znacky, mozna krome Lady a Dacie. Trochu jsem se divil, ale jezdi tady i dost Skodovek. Favorit, Pick-up, Felicie, Fabie, Octavie a i Superba jsem videl. Nejvice ale Fabii a Octavii. Ocekaval jsem, ze zde budou prevazovat Fordy a Rovery. Je tedy prada, ze Roveru je v Anglii v prumeru jiste vice nez u nas, ale v pripade Fordu si to nemyslim. Nejvic ale jezdi, alespon v Londyne, podle meho nazoru BMW a Mercedesy. Od starsich az po uplne nejnovejsi. BMW, Mercedes, Jaguar a dalsi podobne lepsi znacky jsou u nas jiz bezne. Ale, ze zde uvidim tolik supersportu, to by me nenapadlo. Ne ze by bylo normalni mit Porsche nebo nejaky jiny sportovni auto, ale u bohatsich rodin [kterych je zde opravdu hodne] je to docela normalni. V Praze kdyz vidim projizdet Porsche, tak se vetsinou otacim, ale tady bych si ukroutil hlavu. Takze sleduji radeji jen Ferrari [uz jsem videl i novy Enzo s cumakem z Schumacherovi formule], Lamborghini, Rolls-Royce, Bentley, Maserati a Aston Martin.

Z Rolls-Royce jsem byl zezacatku trochu mimo. V CR se za posledni tri roky prodalo jedno. Nevim kolik ve Velke Britanii, ale pri jedny cesta do centra jsem jich za cely den napocital trinact. Nekteri majitele si je ridi sami, ale vetsi machri sedi se zenou vzadu a veze je ridic v bile cepicce a rukavickach. A to fakt nekecam! To jsem videl na vlastni oci. Nejvic se mi ale libi, ze se vetsinou s takovyma autama moc nepredvadeji. To spis mlady kluci s radoby vytunnenyma autama se snazy delat pasky. Tunning je tu ale na hodne bidny urovni. U nas je o hodne lepsi a hezci.

Ale nemyslete si, ze zde jezdi pouze super nova nablizkana auta. Jezdi zde taky starici od Golfu [Zebu nic proti, vim ze je to skvely auto], malych Fiest az po vsemozny japonsky polosroty. Nejvic je tu ale asi aut v cenovy relaci mezi Ł10-20 tisici [500.000-1.000.000,-]. Stejny jako u nas. Od Peugeotu, Renaultu, VW, Fordu, Roveru az po Vauxhall. Asi se divite, co je to za znacku. Je to normalni Opel, jenom v Anglii je to Vauxhall.

A proc neni takovy velky problem koupit si Velke Britanii auto? Dozvite se priste...

Tak se zatim mejte


Ahoj Hlava